PARA VOLVER A VER/LEER

- PROGRAMA ESPECIAL SOBRE HAITÍ CON IMÁGENES DE LA ZONA DEVASTADA...... COLUMNA DE LA IZQUIERDA

- PANORAMA DE LA SITUACIÓN DE LA TDT LOCAL EN LA COMUNITAT VALENCIANA: http://perevalenciano.blogspot.com/2010/01/el-fracaso-de-la-tdt-local-en-espana-el.html


lunes, 5 de julio de 2010

TELEVISIÓ --- Què passa a Canal 9? L'audiència l'abandona en juny amb menys del 7% d'audiència

-Quien quiera que traduzca el artículo que envíe un mensaje y lo traduzco al castellano, inglés, italiano o francés ;)-

Ja ho diu el refrany: 'Cuando veas las barbas de tu vecino cortar, pon las tuyas a remojar'. Això és el que deuen pensar a Canal 9 els pobres -alguns no tan pobres- periodistes de la casa, que veuen com la crisi va a servir d'excusa inexcusable per a fer un retall, molt prompte, de la plantilla, completament sobredimensionada -amb més contractats que Telecinco i Antena 3 juntes-, però que, al cap i a la fi, no és culpable de l'ús polític que han fet, primer el PSPV, i després, especialment, el PP.

La primera en fer-se el harakiri ha sigut La 1, televisió que des de l'1 de gener ha deixat d'emetre publicitat, per a satisfer els desitjos de les televisions privades, una bona idea al pla teòric, que ha sigut un desastre a la pràctica perquè, si bé al principi ha permés liderar l'audiència, ha fet precipitar l'inici del procés d'aprimament de la plantilla. Sense publicitat, i amb una audiència minvant, a la fi es reflectirà en una reducció del nombre de treballadors i una baixada de la qualitat de sèries i programes.

Canal 9, i la resta de televisions públiques autonòmiques, tremolen al veure's reflectides a l'espill de La 1. Amb un 6'4% de quota de pantalla a juny, front al 7'9 de maig, l'audiència de Televisió Valenciana ha caigut a registres residuals, molt allunyats dels pessics superiors al 20% que ha arribat a tindre als seus millors moments, en una tendència que no sembla que siga conjuntural. Canal 9 té una plantilla insuportable (i quina culpa tenen els treballadors, enxufats o no?), fa una programació més queqüestionable -per qué compra els drets de la Fòrmula1 i futbol els partits dels quals emet La Sexta per què emet pel.lícules que costen una pasta o sèries de quarta regional com ara Walker Texas Ranger?-, dels informatius millor no parlem i, a més a més, l'audiència fuig espaordida.

Els primers retalls han arribat a les productores. Punt 2 mor poquet a poquet. El canal 24 hores no és referència per a ningú. I Canal 9 gasta, gasta i gasta... sense prioritzar i sense cumplir la seua pròpia llei de creació. No parlem ara del desplegament quan visità València el Papa ni de la caiguda del número dos, acusat d'encalç (acoso). Despeses insuportables, però ni valencià, ni producció pròpia. Ni audiència. I ara, per culpa dels polítics i de la seua mala gestió, pagaran 'justos por pecadores', com sempre, els treballadors.

Un 6'4% d'audiència a juny? Dimissions i camvi radical de programació ja!

Notícies relacionades:

de Pere Valenciano:
http://perevalenciano.blogspot.com/2010/05/television-que-hacemos-con-canal-9-y-el.html
http://perevalenciano.blogspot.com/2010/02/canal-9-denuncia-de-acoso-en-su-20.html
http://perevalenciano.blogspot.com/2010/01/el-fracaso-de-la-tdt-local-en-espana-el.html

de Sergi Durbà:
http://costumaridurba.blogspot.com/2010/04/futbol-canal-9.html
http://costumaridurba.blogspot.com/2009/11/maneres-de-superar-la-censura-la-millor.html
http://costumaridurba.blogspot.com/2010/04/coentor-pel-mon_11.html

De Formulatv:
http://www.formulatv.com/noticias/15588/telecinco-lidera-junio-mundial/

TELEVISIÓN --- ¡Grande España!


La selección española ha hecho historia al clasificarse para cuartos de final en el Mundial de Fútbol de Sudáfrica. Y la hazaña la logró ante más de 10 millones de telespectadores entre los de Telecinco, Canal + y Canal + Liga, alcanzando entre las tres cadenas un 78% de cuota de pantalla.

El Mundial le está saliendo redondo a Telecinco y Cuatro, que comparten en abierto los derechos de emisión. La cadena de Fuencarral ha hecho historia junto a la selección, arrasando en audiencia con cada partido que disputa La Roja, a la espera de lo que suceda el miércoles frente a Alemania, donde se espera batir récords en número de espectadores y cuota de pantalla y, en caso de victoria -como así lo prevé el pulpo Paul (http://www.levante-emv.com/deportes/2010/07/05/paul-apuesta-espana/720382.html)-, la finalísima del domingo 11 de julio será seguramente la emisión más vista de la historia de la televisión desde que nacieron las privadas en España.

Cuatro, cadena ahora del grupo Telecinco, comparte con ésta la emisión en abierto de partidos del Mundial, a excepción de los disputados por España, circunstancia que la ha colocado muy por delante de principal competidor, La Sexta, llegando a quedar incluso en segunda posición algún día, como el pasado viernes, cuando ofreció el partido en el que Brasil quedó eliminado en octavos y Nadal se garantizaba su segunda final en Wimbledon, que disputó y ganó ayer.

Esa fusión entre Telecinco y Cuatro, a falta de su aprobación definitiva por Competencia, comienza a materializarse en las estrategias de programación de ambas cadenas. Ayer mismo, Telecinco sustituía su anunciado ciclo de 'Astérix y Obélix' para sus sobremesas dominicales por otro 'film' para no competir con la final de Wimbledon de Rafa Nadal ofrecida por Cuatro.